Tavaszi Eredmények

Digitális Kereskedelmi Körkép 2023

powered by Mastercard

Sikeresen lezárult kutatásunk első fordulójának kiértékelése.

Bevezető

Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem.

Előzmények
Az elmúlt három év bonyolult, turbulens időszak volt az e-kereskedelem számára. Míg 2020 a pandémia közvetlen társadalmi hatásai miatt volt nehéz év, mostanra elmondható, hogy az e-kereskedelem végső soron nyertese volt a járvány okozta digitális szintlépésnek.


2021-ben a COVID mellett már a járvány közvetett gazdasági hatásai is éreztették hatásukat, áruhiányt és alapanyag-áremelkedést generálva a kereskedelemben. Ugyanakkor az átmenetileg szűkülő választékok ellenére 2021 is egy fogyasztásban erős, az online értékesítésnek kedvező év volt.


A globális e-kereskedelem ebben a két évben hipernövekedést realizált, mely után minden digitális területen kódolva volt egy visszarendeződés, lassulás, hagyományos boltok felé fordulás. 2022-ben azonban az európai háború, valamint az orosz és ukrán gazdaságok kiesése a világpiacról új, ennél is komplexebb helyzetet teremtett, és a várt visszarendeződési folyamat mellett hirtelen egy vásárlóerő-csökkenés és rekord magas infláció is nehezítette az online kereskedelem bővülését.


2022-es eredmények
A magyarországi e-kereskedelmi piac ilyen környezetben 2022-ben mindössze 9,9%-kal bővült, miközben az online értékesítés kereskedelmen belüli részaránya ismét 10% alá esett (9,6%). Az online rendelések száma ennél kissé nagyobb ütemben, 11,8%-kal nőtt, átlépve ezzel az évi 77,1 millió darab rendelést.

A külső hatásokra adott vásárlói reakciók 2023 első negyedévében sem változtattak a magyar online kereskedelem dinamikáján, a magyar piacon működő webáruházak átlagosan 4,8%-os forgalmi növekedést tapasztaltak az első három hónapban. A magyar online kereskedők az elmúlt hónapok nehézségei ellenére összességében pozitívak a 2023-as év kapcsán és idén átlagosan 10-11%-os forgalmi bővülésre számítanak.


A növekedési tervek eléréséhez az e-kereskedők leginkább a vásárlói élmény növelésében (felhasználóbarát felületek, szállítási és fizetési megoldások fejlesztése) és a márkaépítésben látják a lehetőséget.


A 2020-21-es digitális szintlépést követően tavaly tovább folytatódott a fizetési preferenciák fokozatos eltolódása az elektronikus tranzakciók irányába: 2022-ben az online rendelések 63%-a már elektronikus fizetéssel kerül kiegyenlítésre. A különböző fizetési megoldások közül a legnagyobb részesedése az online fizetésnek van 35%-kos részesedéssel, ezt követi a bankkártyás utánvét 28%-kal.

A magyar webáruházak egyre nyitottabbak a határon túli értékesítésre, minden 7. már jelenleg is értékesít más országokban is, 12% idén, további 32% pedig néhány éven belül tervez kilépni a nemzetközi piacra. A nyitás mögötti okok között előkelő helyen van a szűkülő belföldi piac, ugyanis a hazai kereskedők egyre jobban tartanak a piacterektől, nagy nemzetközi e-kereskedőktől, valamint magyarnak látszó ám valójában külföldről működő szereplők térnyerésétől.

A teljes összefoglaló

Több, mint 80 oldal terjedelmű, összefoglaló kutatási anyagunk a kkv szektor és az 1 millárd Ft éves árbevétel alatti webáruházak számára.

Ára: 150.000 Ft*
* a kitöltők számára díjmentes

A teljes kutatási anyag

Több, mint 300 oldal terjedelmű, részletes kutatási anyagunk hazai és nemzetközi e-kereskedő vállalatok felsővezetői, döntéshozói számára készült.

Ára: 1.500.000 Ft

Vegyen részt a kutatásban!

Megrendelő Űrlap

A megrendelés elküldésével elfogadom a GKID Research & Consulting Kft. 
Adatkezelési tájékoztatóját.

Mit kap a részvételért cserébe?

Scroll to Top